Структура тренінгу Мета: розвивати навички слухання, ефективного спілкування, навчити різноманітних прийомів вербального та невербального спілкування; ознайомити з різними видами спілкування. Обладнання: плакати, тест „коефіцієнт товариськості”, пам'ятка учням „Для успішного спілкування потрібно”, м'яч, клейкий папір, маркери, олівці, ручки, папір А 4, Заняття 1 „Знайомство” Мета: ознайомлення з колом інтересів учасників групи. Привітання членів групи, ознайомлення з правилами роботи в групі, правами учасників тренінгу та укладення з ними контракту. Тренер: Ми сьогодні зібралися для того, щоб краще пізнати себе і своїх друзів і налагодити взаємини у вашому класі. Для цього сядьте у велике коло ( посередині стоїть стіл) . Я хочу зачитати вам слова, прикріпленні на дошці, вдумайтесь в них. Я — особистість, ти — особистість. Я — важлива людина і ти - важлива людина. Я хочу, щоб мене вислухали і ти заслуговуєш на те, щоб бути вислуханим. Мартін Бубер Вправа „Знайомство”. (10 хв.) Тренер: Розповісти коротко про ту якість людського характеру, яку ви цінуєте понад усе, не називаючи її. Всі повинні відгадати яку якість показує учасник тренінгу. Обговорення:
Правила роботи групи (10 хв.) Тренер: Кожний тренінг завжди починається з певних правил, і ми теж у житті дотримуємося певних правил. Запитання: „Для чого в нашому житті є різні правила?” (Після відповідей учасників тренер пропонує прийняти правила роботи в групі, які записуються на плакаті „ Правила роботи тренінгу".) „Правила Тренінгу"
( Учасники обговорюють записані правила, складають їх остаточний варіант. Правила вивішуються на видному місці) Вправа „Шеренга”(15 хв.) Мета: поліпшити настрій в учасників, допомогти краще пізнати одне одного.
1)Вишикуватися у шеренгу таким чином, щоб поряд із тренером знаходився найвищий, у кінці шеренги - найнижчий ростом. 2) Коло тренера повинен стояти той, хто має найтемніше волосся, на протилежному кінці шеренги - світловолосий. 3) Початок шеренги - той, хто народився 1 січня, кінець -31 грудня. Вправа „Мої очікування”(5 хв.) Тренер: Ми з вами познайомилися ближче. І ви, мабуть, ще не всі впоралися з хвилюванням. Когось наші незвичні вправи дивують. Спробуємо поділитися своїми думками. Для цього я роздам вам аркуші липкого паперу у вигляді яблучок. Ви маєте 5 хвилин, щоб записати свої очікування стосовно наших заннятть. Далі треба вийти і оголосивши, що ви очікуєте, закріпити свої „яблучка” на нашому дереві. Вправа „Зав'язування контактів” (25 хв.) Мета: Дати можливість отримати досвід у зав'язуванні нових контактів, а також більшого знайомства з людьми та формування вміння першим ділитися з іншими своїми думками. Тренер: Знайдіть в групі того, кого ти ще не знаєте або кого знаєте найменше. Поділіться на пари. Протягом 3 хв кожен у парі нехай розкаже, якою людиною він є. Тепер знайдіть когось іншого, кого погано знаєте, і розкажи протягом 3 хв про дві найважливіші речі, які сталися з вами останнім часом. Те саме зробить ваш співрозмовник. А тепер я вам запропоную деякі теми я ви повинні проговорити їх у своїх парах. Інші теми для розмову парах:
|
4 клас (для шкіл з російською мовою навчання) Урок – гра «Найрозумніший» ТЕМА: Узагальнення знань за темою «Іменник» з використанням елементів нової української школи МЕТА: формувати ключові компетентності: вміння вчитися, соціальну, загальнокультурну, інформаційну; формувати предметні компетентності: - визначати рід та відмінок іменників; - відмінювати іменники; - аналізувати прислів’я; - редагувати речення; - виразно читати та правильно інтонувати речення; - висловлювати власні оцінювальні судження; - розвивати критичне мислення, творчу уяву; - збагачувати словниковий запас учнів; - виховувати любов до рідної мови, бажання вивчати рідну мову, позитивні риси характеру та працелюбність. ОБЛАДНАННЯ: плакат «Правила класу», плакат «Девіз уроку», папірці-самоклей- ки (по кількості учнів), малюнок дерева, опорна схема «Іменник», фішки, конверти із завданнями, бейджик «ПОМІЧНИЦЯ», медальки для нагородження, 3 повітряних кульки (для 3 команд: сині, зелені, жовті), стрічка з підписом «Найрозумніший» (на дошці). Тип уроку: урок-гра Хід уроку І. ЕМОЦІЙНА ПІДГОТОВКА 1. - Я вас вітаю! А це означає, що я бажаю впевненості вам, інтересу і творчості. Девіз нашого уроку-гри : Не просто слухати – а чути; Не просто дивитися – а бачити; Не просто відповідати – а міркувати; Не просто запам’ятовувати – а розуміти. 2. Правила класу 1. Брати участь у виконанні завдань 2. Працювати тихо, не заважати іншим 3. Говорити впевнено, чітко 4. Один каже – решта слухає 3. Дерево очікування ( на папірцях діти записують власні очікування, читають їх і прикріпляють на дерево) ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАННЯ УРОКУ Завдання уроку - Наш урок незвичний, проведемо його у вигляді гри «Самий розумний». Умови прості. За правильно виконане завдання команда отримує фішку. Хто найбільше матиме фішок – той і буде «самим розумним» ІІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ За опорною схемою повторимо все про Іменник. - Сьогодні на уроці ви матимете змогу показати свої знання, уміння, навички і ерудицію з теми «Іменник». Іменник – велетенська могутня незрівнянна за словами частина мови. Зараз ми з вами під час уроку вшануємо цю частину мови. Вас вже чекають цікаві гри та рухливі розваги. 1. Гра «Руки вгору» (визначення роду іменників) __ Я називаю іменники. Дівчатка піднімають руки, якщо слово жіночого роду, хлопчики – якщо чоловічого роду, а якщо середнього – не піднімає ніхто. Слова: письменник, вогнище, фабрика, свято, хмаринка, море, радість, ім’я, учениця, прізвище, посуд, кінь. Молоко 2. Гра «Зв’язківець». (повторення про іменники – загальні та власні назви) __ Поєднайте загальні назви з власними за допомогою стрілок. (діти отримують конверти із картками) Леся Українка країна Дніпро кінь Україна поетеса Орлик прізвище Сидорчук річка
Тарас Шевченко &nbs ... Читати далі » |
ІГРОВІ СИТУАЦІЇ Леб’яже, 2017 Правда чи ні Мета. Формувати в учнів уміння сприймати речення як синтаксичну одиницю. Обладнання: фішки червоного та зеленого кольору для кожного учня, малюнок із зображенням Незнайка. Ігрова дія. Незнайко написав для мене декілька речень, але ніяк не можу вирішити, це правда чи жарт. Допоможіть мені, будь ласка. Правила гри: вчитель зачитує речення. Якщо воно правдиве, учні піднімають зелену картку, якщо хибне – червону. Один з учнів пояснює Незнайкові, яка у реченні помилка. Приклади речень: Узимку кури відлітають у теплі краї. Подорожник – це корисна лікарська рослина. На нашій яблуні виросло багато смачних шишок. У сосновому лісі ми збирали моркву. Сова вдень спить, а вночі шукає собі їжу. Уважні долоньки. Мета. Узагальнити знання дітей про слова – назви істот та неістот. Ігрова дія. Зараз ми потренуємо ваші долоньки. Правила гри: вчитель називає слова – назви істот та неістот, учні мають «упіймати», плескаючи в долоні, ті слова, які відповідають на питання хто? Телеграф Мета. Формувати в учнів уміння визначати кількість складів у слові. Ігрова дія. Зараз ми з вами будемо телеграфістами і передаватимемо слова до іншого міста (попередньо вчитель пояснює дітям, як працює телеграф). Правила гри: вчитель називає учню слово, а той має відстукати по парті стільки разів, скільки складів у цьому слові. Усі інші «контролери» - перевіряють правильність виконання завдання. Пізніше учні можуть грати самостійно в парах, даючи завдання один одному. Ланцюжок Мета. Вдосконалювати вміння дітей ділити слова на склади. Ігрова дія. Вчитель показує дітям ланцюжок 9На малюнку або справжній), звертаючи увагу на те, як одне кільце з’єднане з іншим. Потім пропонує створити ланцюжок зі слів так, щоб вони з’єднувались однаковими складами. Правила гри: клас ділиться на команди ( за рядами). Кожній команді вчитель пропонує перше слово, а далі учні самостійно продовжують складати ланцюжок: миша – шапка – картина і т. д. На кожне правильне слово, яке називає команда вчитель малює на дошці кільце ланцюжка. Якщо хтось помиляється або довго розмірковує, ланцюжок рветься. Перемагає команда, в якої він розірветься найменшу кількість разів. Чарівна паличка Мета. Формувати в учнів уміння розрізняти окремі звуки у слові. Обладнання: паличка зі сріблястого або золотистого паперу ( чарівна) Ігрова дія. Зла чаклунка зачарувала деякі предмети в нашому класі. Щоб їх роз чаклувати, потрібно правильно промовити всі звуки в назві цього предмета. Правила гри: вчитель торкається якогось предмета в класі чарівною паличкою, а учні хором або по одному називають послідовно всі звуки в назві цього предмета. Лото в парах Мета. Формувати в учнів уміння виконувати звуковий аналіз слова. Обладнання: предметні малюнки, фішки з умовним позначенням звуків для кожного учня. Ігрова дія. Зараз кожний з вас стане шифрувальником і спробує зашифрувати слова за допомогою фішок. Правила гри: на партах дітей розміщені предметні малюнки та фішки. Один учень кладе малюнок на парту, інший називає його та викладає з фішок звукову модель. Потім учні міняються ролями. Під час гри вчитель ходить між рядами та контролює правильність виконання завдання. Овочі Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів про голосні та ... Читати далі » |