1:52 PM ІГРОВІ СИТУАЦІЇ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ |
ІГРОВІ СИТУАЦІЇ Леб’яже, 2017 Правда чи ні Мета. Формувати в учнів уміння сприймати речення як синтаксичну одиницю. Обладнання: фішки червоного та зеленого кольору для кожного учня, малюнок із зображенням Незнайка. Ігрова дія. Незнайко написав для мене декілька речень, але ніяк не можу вирішити, це правда чи жарт. Допоможіть мені, будь ласка. Правила гри: вчитель зачитує речення. Якщо воно правдиве, учні піднімають зелену картку, якщо хибне – червону. Один з учнів пояснює Незнайкові, яка у реченні помилка. Приклади речень: Узимку кури відлітають у теплі краї. Подорожник – це корисна лікарська рослина. На нашій яблуні виросло багато смачних шишок. У сосновому лісі ми збирали моркву. Сова вдень спить, а вночі шукає собі їжу. Уважні долоньки. Мета. Узагальнити знання дітей про слова – назви істот та неістот. Ігрова дія. Зараз ми потренуємо ваші долоньки. Правила гри: вчитель називає слова – назви істот та неістот, учні мають «упіймати», плескаючи в долоні, ті слова, які відповідають на питання хто? Телеграф Мета. Формувати в учнів уміння визначати кількість складів у слові. Ігрова дія. Зараз ми з вами будемо телеграфістами і передаватимемо слова до іншого міста (попередньо вчитель пояснює дітям, як працює телеграф). Правила гри: вчитель називає учню слово, а той має відстукати по парті стільки разів, скільки складів у цьому слові. Усі інші «контролери» - перевіряють правильність виконання завдання. Пізніше учні можуть грати самостійно в парах, даючи завдання один одному. Ланцюжок Мета. Вдосконалювати вміння дітей ділити слова на склади. Ігрова дія. Вчитель показує дітям ланцюжок 9На малюнку або справжній), звертаючи увагу на те, як одне кільце з’єднане з іншим. Потім пропонує створити ланцюжок зі слів так, щоб вони з’єднувались однаковими складами. Правила гри: клас ділиться на команди ( за рядами). Кожній команді вчитель пропонує перше слово, а далі учні самостійно продовжують складати ланцюжок: миша – шапка – картина і т. д. На кожне правильне слово, яке називає команда вчитель малює на дошці кільце ланцюжка. Якщо хтось помиляється або довго розмірковує, ланцюжок рветься. Перемагає команда, в якої він розірветься найменшу кількість разів. Чарівна паличка Мета. Формувати в учнів уміння розрізняти окремі звуки у слові. Обладнання: паличка зі сріблястого або золотистого паперу ( чарівна) Ігрова дія. Зла чаклунка зачарувала деякі предмети в нашому класі. Щоб їх роз чаклувати, потрібно правильно промовити всі звуки в назві цього предмета. Правила гри: вчитель торкається якогось предмета в класі чарівною паличкою, а учні хором або по одному називають послідовно всі звуки в назві цього предмета. Лото в парах Мета. Формувати в учнів уміння виконувати звуковий аналіз слова. Обладнання: предметні малюнки, фішки з умовним позначенням звуків для кожного учня. Ігрова дія. Зараз кожний з вас стане шифрувальником і спробує зашифрувати слова за допомогою фішок. Правила гри: на партах дітей розміщені предметні малюнки та фішки. Один учень кладе малюнок на парту, інший називає його та викладає з фішок звукову модель. Потім учні міняються ролями. Під час гри вчитель ходить між рядами та контролює правильність виконання завдання. Овочі Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів про голосні та приголосні звуки. Обладнання: малюнки із зображенням овочів. Ігрова дія. Восени люди завжди збирають урожай. Ми з вами сьогодні теж будемо збирати урожай, але незвичайний: він складається із назв овочів. Правила гри: малюнки із зображенням овочів розміщені по всьому класу. Вчитель дає завдання, а учні підбігають до того малюнка, який відповідає йому. Приклади завдань: Знайдіть овоч, назва якого : - починається з голосного звука; - починається з приголосного звука; - починається з приголосного твердого звука ( м’якого); - містить звук А (о, у, і, м, в, к) і т. д. Оскільки гра рухлива, то її краще використовувати наприкінці уроку після етапу підбиття підсумків. Хто у слові командир? Мета. Узагальнити і систематизувати знання про букви, що позначають голосні звуки. Обладнання: букви А,О,У,И,І,Е з розрізної азбуки для кожного учня. Ігрова дія. У словах «керують» букви, які позначають голосні звуки, адже скільки голосних, стільки і складів. Спробуємо відшукати командирів у кожному слові. Правила гри: вчитель називає слова, а діти піднімають картки із буквами, що позначають голосні, які є в цьому слові. Наприклад, риба – И, А; кіт – І. Змійка Мета. Формувати в учнів навички правильного читання складів (слів) із виучуваним звуком. Обладнання: склади (слова), написані на дошці. Ігрова дія. Ваша команда має прослизнути між складами, мов змійка між камінцями. Правила гри: клас ділиться на команди ( за варіантами). Члени кожної команди по черзі читають по одному складу ( слову). Перемагає та команда, яка жодного разу не помилиться. М’ячик Мета. Формувати в учнів уміння добирати слова із виучуваним звуком. Обладнання: невеликий м’яч. Ігрова дія. До нас у гості закотився м’ячик. Той, до кого він потрапляє, має навчити його слова, у якому є звук …. Правила гри: вчитель дає першому учневі м’яч, той називає слово із виучуваним звуком і передає м’яч наступному, який теж називає слово, і т. д. Нагодуй зайчика Мета. Формувати в учнів навички правильного читання слів із виучуваною буквою. Обладнання: малюнки із зображенням зайчика та моркви, намальовані на дошці сходинки. Ігрова дія. Зайчик дуже зголоднів, але для того, щоб дістати моркву, йому потрібна ваша допомога. Правила гри: учні по черзі читають з буквами стовпчики слів. Якщо стовпчик прочитаного правильно, зайчик піднімається на одну сходинку ближче до моркви. Учні читають до тих пір, поки зайчик не дійде до моркви. Натисни кнопку Мета. Формувати в учнів навички правильного читання складів із виучуваним звуком. Обладнання: текст букваря Ігрова дія. Уявіть, що квадратики зі складами у букварі – це кнопки. Я називаю склад, а ви натискаєте його на клавіатурі. Правила гри: вчитель називає склад, а учні «натискають» той квадратик, у якому цей склад написано. Правильність виконання завдання перевіряє сусід по парті. Швидко слово шукай Мета. Формувати в учнів уміння орієнтуватися в тексті та співвідносити фонетичне значення слова із написаним. Обладнання: текс букваря. Ігрова дія. Деякі слова в тексті заблукали. Будь ласка, допоможіть їх знайти. Правила гри: вчитель називає слово, а учні мають швидко знайти його в тексті та прочитати разом із наступним словом. Перемагає той, хто першим знайде найбільше слів. Білочка Мета. Формувати у дітей уміння об’єднувати склади у слова. Обладнання: малюнок із зображенням білочки, зображення грибів з написаними на них складами. Ігрова дія. Допоможіть білочці зібрати грибочки та прочитати, що на них написано. Правила гри: білочка стрибає з одного грибочка на інший, а діти в цей час читають склади і утворюють з них слова. Пра го а ця ду лінь ну є, мар є. 1 3 6 2 4 7 9 5 8 10 Збери слово Мета. Формувати вміння самостійно складати та записувати слова із заданих літер. Обладнання: літери, написані на дошці. Ігрова дія. В нас на дошці напис був. Котик йшов, хвостом махнув- Тай розсипав букви всі. Ти ж швиденько їх збери І, як правильно розставиш, Слово швидко прочитаєш. Правила гри. Із запропонованих учителем букв учні складають слова та «друкують» їх у зошиті. Перемагає той, хто складе найбільше слів. Виконання завдання слід обмежити в часі. Наприклад, хто збере найбільше слів за три хвилини. Впіймай помилку Мета. Формувати в учнів уміння розуміти прочитане, стежити за читанням інших. Обладнання: текст букваря. Ігрова дія. У нашому букварику щойно заховалися помилки. Я читатиму текст, а ви спробуйте ці помилки впіймати. Правила гри: вчитель читає текст із букваря, навмисне змінюючи якісь слова. Учні уважно стежать за читанням учителя та текстом І, помітивши помилку, зупиняють його та виправляють. Перемагає, той, хто «впіймає» найбільше помилок. Розвідники Мета. Формувати в учнів уміння орієнтуватися в тексті. Обладнання: текст букваря. Ігрова дія. Зараз ви станете розвідниками і шукатимете потрібні слова на чужій території. Правила гри: вчитель ділить клас на три команди. Перша – шукає в тексті всі слова, що означають назви предметів, друга – слова – назви дій, третя – назви ознак предметів. Потім команди зачитують, що вони знайшли. Перемагає та команда, яка жодного разу не помилиться і не пропустить слова. |
|
Всього коментарів: 0 | |