Головна » 2018 » Січень » 26 » Психолого-педагогічна характеристика проблемного навчання...
12:02 PM
Психолого-педагогічна характеристика проблемного навчання...

Джерело - http://zhmurko.ucoz.ua/publ/pedagogika/psikhologo_pedagogichna_kharakteristika_problemnogo_navchannja/30-1-0-495

Розвиток науки, виробництва потребують масової підготовки людей, які відрізняються активністю, самостійністю, творчими здібностями. Найбільш відповідає цим потребам проблемне навчання.

Основними завданнями проблемного навчання є:

  • розвиток мислення, здібностей учнів, їх творчих умінь;
  • виховання активної творчої особистості, яка вміє бачити, ставити й вирішувати нестандартні проблеми;
  • засвоєння учнями знань, умінь, які самостійно здобуті в ході активної пізнавальної діяльності.

Проблемне навчання - це така організація процесу навчання, основа якої полягає в утворенні в навчальному процесі проблемних ситуацій, визначенні учнями проблем і їх самостійному або за вимогою вчителя розв'язанні.

Проблемна ситуація - це ситуація, яка виникає в результаті організації вчителем взаємодії учня з пізнавальним об'єктом, завдяки якому виявляється пізнавальне протиріччя. Проблемна ситуація характеризується інтелектуальним ускладненням і потребою у вирішенні пізнавального протиріччя.

Проблема - це такий різновид питання, відповідь на яке не має в набутому досвідові суб'єкта і тому вона потребує відповідних практичних і теоретичних самостійних цій, які відрізняються від простого інформаційного пошуку.

шляхи утворення проблемних ситуацій

  1. Спонукання учнів до пояснення явищ, фактів, їх зовнішньої невідповідності, протиріччя.
  2. Спонукання до вибору правильного варіанта відповіді та обґрунтування.
  3. Перехід від поодиноких фактів до узагальнень.
  4. Зіставлення суперечливих фактів, явищ.
  5. Вирішення протиріч між теоретично можливим засобом розв'язання завдання і практичною нездійсненністю обраного засобу діяльності та ін.

Отже, проблемна ситуація для людини виникає, якщо в неї є пізнавальні потреби та інтелектуальні можливості розв'язати задачу при наявності утруднення, суперечності між старим і новим, відомим і невідомим, умовами і вимогами.

Схематично можна виділити основні етапи вирішення проблеми:

  • виявлення протиріч, створення проблемної ситуації, її усвідомлення суб'єктом;
  • виділення проблеми, її формулювання на основі аналіз; ситуації;
  • висунення гіпотез, пошук засобів розв'язання;
  • аналіз гіпотез, установлення шляхів вирішення проблеми;
  • перевірка правильності вирішення,
  • самостійне оперування набутими знаннями.
Переглядів: 663 | Додав: svetlanazach2018 | Теги: освіта, школа | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar